Antidiszkrimináció asztal

2009.10.06. 21:29 - Fulop

Sziasztok!

Vége! Az első HUFOT-nak, mindenképp! :)
A izgazi nagy dolgok pedig csak most kezdődnek!

Mi is volt az Antidiszkriminációs asztalnál?

Az első napot egy rövid bemutatkozással kezdtük, illetve egy erő élményével!

A bemutatkozásnál alapvetően a pozitív tulajdonságainkat emeltük ki, ez mindig jó hangulatot eredményez. Beszélgettünk arról, ki hogy ismerkedett meg a Humanista Mozgalommal.

 

Ezt követően egy rövid személyes munkát csináltunk, aminek a címe Megkülönböztetés!

(micsoda véletlen) Ebben a gyakorlatban felidéztük, mikor éreztük magunkat legutóbb megkülönbeztetve, illetve hogy mi mikor különböztettünk meg másokat. Őszinte és nyílt beszélgetések alakultak a személyes tapasztalatainkról.

Ami egy nagyon fontos eszköze az erőszakmentességének.

 

Ezzel el is ment az idő, és becsatlakoztunk a többikhez, a Hajléktalanság asztalhoz.

Itt egy nagyon érdekes esemény volt, egy szituációs gyakorlat hajléktalanok segítségével.

Több helyzetet játszottunk el, amiben mindenki magát adta és utána beszélgettünk róla.

Nagyon érdekes volt beszélgetni róla utána és hallani a másik oldalt is, hogy ők hogyan élik meg a különböző helyzeteket az utcán.

 

Másnap  újabb személyes gyakorlással folytattuk a ráhangolódást. Itt kicsit távolabbról próbáltuk vizsgálni a dolgokat, nem csak a személyes életünket, de a közvetlen környezetünket is beleértve! Eljátszottunk a gondolattal, hogy milyen körülmények között szeretnénk élni!

 

Kellő hangulatban kezdhettünk ötletelni és tervezni. Aminek a végén többen is úgy határoztunk, hogy szeretnénk az iskolákban az erőszakmentesség és VilágKörüliMenet kapcsán eseményeket szervezni.

  

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hufot.blog.hu/api/trackback/id/tr611432751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Komáromiak:) 2009.10.07. 21:33:00

Én imádtam=) De tényleg. Előző este, amikor megtudtam h Zsú nem tud jönni, és egyedül megyek, kicsit tartottam valamitől, pedig nem idegen..de akkoris..=) A legnagyobb hülyeség, és tök kár lett volna kihagyni. A hangulat nagyon jó volt, és engem sok mindenben megerősített. Az utóbbi időben kezdtem úgy érezni, hogy kezdek eltávolodni ettől az egésztől. Nyáron annyira jó volt csinálni (oké persze döcögős is).. most meg mintha megállt volna az élet a sulikezdéssel.
Voltak próbálkozásaink de nem mondhatjuk, hogy sikeresek.. Most, hogy ott lehettem, még ha csak 1 napon is, újra értelmet kapott az, amit csinálunk. Nem mintha elvesztette volna az értelmét, csak a hétköznapok elsuhanása és az emberek érdektelensége sokat koptatott rajta. Teljesen feltöltött ez a hétvége, és most újult erővel robbanunk be a köztudatba itt Komáromban és a sulinkban.
Amit nagyon sajnálok -azon kívül, hogy csak a 2. napra tudtam menni- az az, hogy nem jöttek többen innen tőlünk. Nem is többen, csak páran, akik így benne vannak. Ha rájuk is ilyen hatással lehetett volna, akkor hú. Akkor itt is tényleg nagyon igazán elindulna a dolog.. Bár remélhetőleg így is, meg hát, majd legközelebb!!=)
Kriszti

sz_stefi 2009.10.08. 14:58:35

Hű, hát felemelő érzés ilyet olvasni. Ugye hallunk még sokat a csírázó komáromi mozgalomról? :)

ritaigaz 2009.10.08. 23:26:42

Váó, Istenem, de jó ilyeneket hallani. Egész belelkesültem én is, hogy van értelme:) Nagyon jó Kriszti, hogy ilyen jó volt neked, őszintén nagyon örülök. :)
Nekem is nagyon jó volt! A nehéz kezdést nagyon pozitív 2 nap követte. Nem tudom, a másik két asztalnál, hogy volt, de nekem tényleg iszonyatosan jó volt, hogy felszabadultak és közvetlenek tudtunk lenni. Jó beszélgetések, személyes munkák. Örülök, hogy részese lehettem!
R


süti beállítások módosítása